سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم ؟

 چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم ؟
در این مطلب،سایت هفت و یک سعی شده انواع پوست ها و اینکه چطور پوست خود را بشناسید به شما آموزش داده شود .
اگر شما نوع پوست خود را به‌خوبی نمی‌شناسید و محصول مراقبتی مناسب آن را خریداری نمی‌کنید ممکن است آن محصولات مراقبتی برا پوست شما متناسب نباشد و وضعیت بدتری برا پوست شما ایجاد کند پس تشخیص نوع پوست بسیار مهم و ضروری است.
انواع پوست عبارتند از: خشک، چرب، مختلط و نرمال.
ممکن است با خودتان فکر کنید که چگونه می توان نوع پوست خود را تشخیص داد. نگران نباشید، ما در این مقاله راه های ساده ای را برای تعیین نوع پوست به شما پیشنهاد می کنیم.
پوست خود را آماده کنید:
پوستتان را با پاک کننده های آرایش کاملا تمیز کنید. هر گونه آرایش و یا گرد و غبار را از صورت خود پاک نمایید و یا اگر آرایش بر روی صورت دارید بطور کامل آن را تمیز کنید.صورتتان را بشویید:

صورت خود را با یک پاک کننده غیر صابونی و آب ولرم (نه گرم و نه سرد)بشویید. همواره برای شستشوی صورت از پاک کننده های غیر صابونی استفاده کنید. چراکه استفاده از صابون های نامناسب می تواند پوست صورت را خیلی خشک کند و یا سبب تحریک پوست و چرب شدن بیش از حد آن شود. پس از شستشو پوست را با یک حوله یا دستمال تمیز خشک کنید. هیچگاه حوله را روی صورت نکشید و فقط آب اضافی صورت را بگیرید.یک ساعت صبر کنید:

در این مدت از هیچگونه کرمی برای صورت استفاده نکنید. به صورت خود دست نزنید. بعد از گذشت یک ساعت با یک پد یا دستمال کاغذی تمیز روی منطقه T شکل صورت (شامل پیشانی و بینی) بکشید. اگر پد استفاده شده چرب شد پوست شما احتمالا چرب یا مختلط است. و اگرچرب نشد پوست شما خشک است.
نکات زیر می تواند به تشخیص صحیح نوع پوست شما کمک نماید:
توجه داشته باشید که پس از شستشو اگر پوست شما خشک باشد، احساس کشیدگی در پوست دارید. اگر مختلط باشد ناحیه T شکل صورت شما چرب و بقیه قسمت های صورت شما دارای پوست خشک است.
اگر پوست شما پس از شستشو نه احساس کشیدگی داشت و نه چرب بود: تبریک میگوییم، شما دارای پوستی نرمال هستید!!
در آیینه به صورت خود نگاه کنید. اگر دارای پوست قرمز و پوسته پوسته هستید، پوست شما حساس و خشک است. به آیینه نزدیک شوید و به منافذ پوست خود دقت کنید. اگر این منافذ خیلی زیاد نیست پوست شما نرمال است. ولی اگر زیاد باشد، شما پوستی چرب دارید. کمی از آیینه دور شوید، اگر باز هم منافذ مشاهده می شود، 100 درصد پوست شما چرب است.و با استفاده از میزان منافذ تشخیص نوع پوست بسیار راحت تر می شود.
پوست خود را کمی بکشید، اگر خط و خطوط نمایان شدپوست شما خشک و یا مختلط است. درصورتی که هیچ چروکی روی پوست نیافتد به احتمال زیاد پوست شما چرب است.
در پایان اگر با به کار گرفتن روش هایی که ذکر کردیم، هنوز هم کاملا نمیدانید پوست شما چه نوعی است، بهتر است از یک متخصص پوست بپرسید. درباره روش های محافظت از پوست که مناسب پوست شما است نیز آگاهی کسب کنید.مشکلات احتمالی پوست

معمولا 2 مشکل عمده وجود دارد که‌ پوست شما ممکن است به آنها دچار شود:
حساسیت: اگر پوست شما حساس باشد، به‌سرعت به محصولات پوستی معمولی واکنش نشان می‌دهد. به این معنی که پس از استفاده، پوست شما قرمز، دارای خارش یا جوش می‌شود.
مستعد جوش: حتی اگر نوجوان نباشید، پوست شما ممکن است جوش بزند. اگر پوستی مستعد جوش دارید و مدام با این مشکل مواجه می‌شوید، از محصولات بهداشتی برطرف‌کننده‌‌ی جوش استفاده کنید.

منبع:https://haftoyek.com